Přeskočit na obsah
  • Daňové přiznání za 2023
    Daňové přiznání mají povinnost vyplnit OSVČ, v některých případech i zaměstnanci, studenti nebo důchodci. Jaký je termín pro podání daňového přiznání za rok 2023 a jaké termíny dodržet, v případě elektronických či písemných daňových přiznání? Termín pro podání daňového přiznání za rok 2023 Termín pro fyzické podání daňového přiznání za rok 2023 je do 2. dubna 2024. Letos termín 1. dubna připadá na Velikonoční pondělí, proto je termín o den posunutý. V případě elektronického podání daňového přiznání, se lhůta prodlužuje do 2. května 2024. V případě využití daňového poradce je termín podání daňového přiznání do 1. července 2024. Ať se… Číst dále »Daňové přiznání za 2023
  • Benefity v roce 2024
    Benefity od ledna 2024 dostanou limit. Schválený konsolidační balíček má přinést více peněz do státního rozpočtu. Každý zaměstnanec, který získá benefity ve vyšší hodnotě než je polovina průměrné mzdy (21 983 Kč) za ně bude muset platit. Benefity do výše 21 983 Kč zůstávají ve stejné podobě. Benefity nad částku 21 983 Kč se budou chovat jako mzda. Zaměstnanec z nich tedy odvádět daň z příjmu a i zdravotní a sociální pojištění. Díky tomu zřejmě dojde k redukci některých benefitů. Firmy budou muset rozhodnout, které benefity mají smysl. Je možné že dojde k omezení tzv. cafeterií, kdy si zaměstnanci mohou… Číst dále »Benefity v roce 2024
  • Novela zákoníku práce
    Prezident republiky podepsal v neděli dne 17. září 2023 zákon, kterým se mění zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce. Podstatná část změn zákoníku práce vychází z dvojice unijních směrnic o předvídatelných pracovních podmínkách a o rovnováze mezi prací a rodinou. Za jejich pozdní začlenění do právního řádu by Česku hrozil postih. Některé úpravy by měly být účinné od října, některé od ledna, což kritizovala Hospodářská komora. A jaké konkrétní změny novela přinese? Zákoník práce zavede spornou možnost další přesčasové práce ve zdravotnictví. Obnovení možnosti dobrovolné práce přesčas ve zdravotnictví má řešit hlavně nedostatek pracovníků ve zdravotnictví. Práce na dohody bude… Číst dále »Novela zákoníku práce
  • Whistleblowing
    Pokud jste obchodní firma nad 50 zaměstnanců, veřejná instituce nebo obec nad 10 000 obyvatel, měli byste zbystřit. Na základě nového zákona, který již podepsal prezident a aktuálně čeká na vyhlášení ve Sbírce zákonů jste totiž povinni zavést interní kanál pro oznamování protiprávního jednání a přitom zaručit právní ochranu oznamovatelů. Za porušení povinností hrozí pokuta až 1 000 000 Kč. Nepodceňte tedy přípravu na novou právní úpravu! Český zákon na ochranu oznamovatelů prošel legislativním schvalováním a nyní čeká již jen na vyhlášení ve Sbírce zákonů. Zákon stanovuje povinnost zavedení vnitřního oznamovacího systému od 15. prosince 2023. Pro firmy nad 250 zaměstnanců… Číst dále »Whistleblowing
  • Servis majetku
    ERP ALTEC uvádí rozšířenou podporu pro organizační zajištění servisování majetku. Modul umožňuje u každého kusu v evidenci majetku nastavit individuální servisní plány. Základní vlastností servisního plánu je perioda, po které je třeba provádět servis. Systém v průběhu celé životnosti majetku hlídá, aby servisy neproexpirovaly a upozorňuje správce na nutnost objednání blížícího se servisu. Po dokončení servisního zásahu lze do aplikace nahrát servisní protokol. Vložením protokolu systém automaticky další termín pro servisní zásah. Systém podporuje hromadné objednávání servisu a umožňuje tak velmi efektivní práci správce majetku. Vedle pravidelných servisů je možné zaznamenávat také informace o jednorázově provedených servisech a opravách. Tímto… Číst dále »Servis majetku
  • Mobilní inventury
    ALTEC Aplikace dosud podporovala provádění inventur pomocí verze založené na platformě Windows, u které se nastal problém s přerušením podpory ze strany Microsoftu. To bylo jedním z důvodů, abychom vyvinuli novou verzi elektronických inventur založenou na OS Android. Současně jsme se zaměřili na zlepšení aplikace tak, aby bylo provádění inventur uživatelsky přívětivé, rychlé a efektivní. Nová verze podporuje elektronické inventury: majetku, skladových zásob, nehotové výroby. Nové inventurní aplikace jsou naprogramovány v režimu online/offline. V případě, že je zařízení v dosahu signálu, online odesílá data na server a zároveň ze serveru přijímá online data o aktuálním vývoji inventury. V okamžiku výpadku signálu zařízení dále funguje… Číst dále »Mobilní inventury
  • Setkání uživatelů ERP ALTEC 2021
    Vážení zákazníci ERP ALTEC a mzdového a personálního systému Permis, zveme Vás na setkání uživatelů, které proběhne 23.9.2021 od 9:00 do 15:00 v Penzionu Za vodou na adrese Poděbradova 2014, 544 01 Dvůr Králové nad Labem. Přihlášky účastníků budeme přijímat do 16.9.2021 na emailu obchod@rdd-software.cz. Hlavní body programu budou aktuality posledního roku, předvedení nové verze ALTEC Aplikace, prezentace nových modulů ERP ALTEC: CRM a eShop, ukázka Android aplikací pro PDA, představení novinek v personalistice Permis Web. Program odlehčí dobrý oběd a tombola o hodnotné ceny s hlavními výhrami tablet Apple iPad 2020 a chytré hodiny Samsung Galaxy Watch. Program setkání… Číst dále »Setkání uživatelů ERP ALTEC 2021